Różaniec jest Modlitwą Kościoła Rzymskokatolickiego. W dawnych czasach Różaniec nazywano Psałterzem Najświętszej Maryi Panny. Odmawianie Różańca ma znaczenie duchowe i obdarza wiernego szczególnym błogosławieństwem i łaskami. Matka Boża podczas objawień nieustannie powtarzała „Odmawiajcie Różaniec, odmawiajcie Różaniec!”.

Różaniec życiowym niezbędnikiem

Przez wielu ludzi Różaniec jest uważany za niezbędnik, czyli rzecz pierwszej potrzeby. Bo Różaniec, to wspaniała Modlitwa posiadająca ogromną moc. Aby Różaniec stał się naszym niezbędnikiem, to znaczy rzeczą, bez której nie wychodzimy z domu, to trzeba najpierw go pokochać. A stanie się naszym niezbędnikiem, gdy będziemy często po niego sięgać i go odmawiać. A poprzez to powierzać Matce Najświętszej nasze życie, nasze kłopoty i cierpienia oraz dzielić się i dziękować za radości. Poprzez Różaniec możemy dojść do nieba, bo najlepsza Matka nie opuści nigdy Swoich dzieci, lecz zawsze będzie orędować za nimi u Swojego Syna.

Podobieństwo człowieka do Pana Boga

Symbolika Różańca

Choć Różaniec stanowi tylko połączenie paciorków za pomocą drucika, to symbolika Różańca jest wielka i oparta na objawieniach Maryjnych, które zostały potwierdzone przez Kościół Boży.
Najstarsze źródła podają, że forma Modlitwy różańcowej była odmawiana już przez świętego Pawła z Teb, a także przez świętą Bernadetę, która żyła w IV i V wieku.
Modlitwa różańcowa składa się z cytatów pochodzących z Ewangelii świętego Łukasza.

Podział i zatwierdzenie Różańca

Różaniec podzielony jest na poszczególne tajemnice, a jest ich cztery i są one odzwierciedleniem życia Pana Jezusa. Jest tajemnica radosna, tajemnica światła, tajemnica bolesna, tajemnica chwalebna.
Różaniec został zatwierdzony w XVI wieku przez Papieża Piusa V. Taka forma Modlitwy trwała aż do XXI wieku, a konkretnie do 16 października 2002 roku, kiedy to Papież Jan Paweł II wprowadził rozszerzenie Różańca, o czwartą tajemnicę zwaną tajemnicą światła. Tajemnica światła zawiera to, co wydarzyło się przez trzy ostatnie lata życia Pana Jezusa, czyli od chwili objawienia się w pełni światu i nauczania, aż do śmierci krzyżowej i Zmartwychwstania.